Belajar Bahasa Jepun | Learn Japanese from the basic | Nihongo wo manabou

Start your Japanese knowledge from the most basic.

 
CBOX
GoogleAd
Google
Web www.hidet.blogspot.com
Flag Game
Amazon
Statistik
visitor stats
Lagu lagi
Thursday, November 02, 2006
Assalamualaikum.

Semalam lepas saya kasi lirik lagu kiroro, ada juga kawan-kawan yang minta mp3 lagu tu. Minta maaf. Saya takde mp3 lagu tu. Sebenarnya saya bukannya peminat muzik. Lagu-lagu ni saya dengar dalam kereta jek. Itu pon pasang radio. Kalau tak, jangan harap la nak dengar. Dalam komputer saya ni takde langsung lagu apa-apa. Movie pendek tu ada la. Itu pon kawan yang kasi. Nanti saya try cari. Kalau dapat, saya kasi ye.

Dulu waktu kat Jepun, kawan-kawan ramai kaki karaoke. Tapi memandangkan saya tak pandai menyanyi, saya jarang menyanyi. Kadang-kadang jek ikut diorang gi berkaraoke. Tu pon jadi tukang tengok. Cam ne nak pandai menyanyi ye? Zaman sekarang ni bagus jugak kalau pandai menyanyi. Boleh jadi macam Datuk Siti Nurhaliza ke, jadi macam Mawi World ka...(saya tengok kat usik-usik chef wan hari tu, chef Wan cakap income mawi untuk 6 bulan hari tu saje dah 2 juta. Banyak nya....)

Apa agaknya perkataan lagu dalam bahasa jepun ye?

Uta = Lagu
Uta wo utaimasyou = Mari menyanyi

Karaoke he ikimasyou = Jom berkaraoke


Lah...baru saya perasan. Nama Utada Hikaru sama la pulak ngan Uta. Mungkin kah sebab tu suara dia sedap? :)
(Tapi tulisan jepun untuk Utada ngan Uta lain maksud nya).

Nanti boleh la ajak kawan-kawan pergi menyanyi ke karaoke ke dalam nihongo.

Wassalam.

Quote of the day:
"The only thing I like about rich people is their money."
- Nancy Astor (1879 - 1964)
posted by Abdul Hidier @ 12:10 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
Waktu Solat
About Me

Name: Abdul Hidier
Home: Kulai, Johor, Malaysia
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
Subscribe
Powered by

Free Blogger Templates

BLOGGER

Add to Google

Add to My Yahoo!

Download
Neo

© 2006 Belajar Bahasa Jepun | Learn Japanese from the basic | Nihongo wo manabou Template by Isnaini Dot Com