Belajar Bahasa Jepun | Learn Japanese from the basic | Nihongo wo manabou

Start your Japanese knowledge from the most basic.

 
CBOX
GoogleAd
Google
Web www.hidet.blogspot.com
Flag Game
Amazon
Statistik
visitor stats
TV
Monday, January 08, 2007
Assalamualaikum.

Semalam saya tidur lewat. Saja melayan anak sulung saya bermain. Lambatnye Epi cyan ni tidur. Waktu tu dah pukul 11. Saya bukak TV3. Ada anime Bleach. Best juga ye kalau tengah-tengah malam gitu TV tayangkan anime. Macam siaran TV singapore pon ada tayangkan anime pukul 11 malam. Cerita Inuyasya dengan cerita apa ntah lagi satu tu.

Saya malam-malam ni dah jarang tengok TV sekarang. Sebab anak pon dah 2 orang. Masa banyak di habiskan dengan anak-anak. Sebab dari dari saya asyik taip perkataan 'TV', apa kata hari ini kita belajar perkataan TV dalam nihongo.Mudah jek.

TV = Terebi

Kalau dengan perkataan terebi kat dalam drama jepun ke, anime ke, maksudnye TV lah tu.
OK lah. Sekian saja untuk hari ini.

Wassalam.

Quote of the day:
"Television enables you to be entertained in your home by people you wouldn't have in your home."
- David Frost
posted by Abdul Hidier @ 5:35 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
Waktu Solat
About Me

Name: Abdul Hidier
Home: Kulai, Johor, Malaysia
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
Subscribe
Powered by

Free Blogger Templates

BLOGGER

Add to Google

Add to My Yahoo!

Download
Neo

© 2006 Belajar Bahasa Jepun | Learn Japanese from the basic | Nihongo wo manabou Template by Isnaini Dot Com