Belajar Bahasa Jepun | Learn Japanese from the basic | Nihongo wo manabou

Start your Japanese knowledge from the most basic.

 
CBOX
GoogleAd
Google
Web www.hidet.blogspot.com
Flag Game
Amazon
Statistik
visitor stats
Cinta intenet
Monday, January 22, 2007
Assalamualaikum.



Pepagi isnin ni kita layan blues sikit. Saya terpikir topik yang saya rasa agak menarik - 'Cinta Internet'.

Intanetto Ren-ai

Saya sebenarnya pernah buat satu blog untuk jiwang-jiwang ni.
http://caricinta.wordpress.com
Ini pon kawan saya yang cadangkan saya buat. Tapi baru buat posting 2,3 kali, saya dah malas. Penat lah nak mengarang ayat-ayat jiwang ni. Kalau zaman cinta monyet dulu, best lah jugak. Kan?

Berbalik kepada cinta intenet ni, mungkin ada di antara kita yang pernah mengalaminya. Bercinta kat alam cyber, tanpa mengenali pasangan anda di alam realiti. Kalau ada pon, gambar2 yang dihantar dan juga mungkin dapat dengar suara melalui telefon.
Adakah ini juga cinta sejati?

Bagi saya, cinta intenet adalah hampir sama dengan cinta jarak jauh. (Enkyori Ren-Ai). Malas lah saya nak ulas panjang-panjang. Andai Enkyori Ren-Ai dapat diterima umum, kenapa Intanetto Ren-Ai tak dapat di terima?

Waalahualam. Tepuk dada tanya lah saya.

Wassalam.

Quote of the day:
"It is better to have loved and lost than never to have lost at all."
- Samuel Butler
posted by Abdul Hidier @ 9:40 AM  
2 Comments:
  • At 10:00 PM, Anonymous hakuchou said…

    enkyori ren ai kaaaa..mae shiteta naaa...

    aitai toki wa aenai. sabishikute, kurushikatta.

     
  • At 8:55 AM, Blogger Abdul Hidier said…

    sou desu hakuchou san...

    jitsu wa, watashi mou enkyori ren ai datta ne - ima no tsuma to....
    mainichi denwa shite, denwa dai wa kekko kakarimasu..tsuki 2 man ijyou ka na..

    aitakute tamaranai ne..
    ano toki wa ne....ima wa, mou OK.mainichi aimasu you.....

    2 nen kekkon shite, still rabu rabu mode...hehe :)

     
Post a Comment
<< Home
 
Waktu Solat
About Me

Name: Abdul Hidier
Home: Kulai, Johor, Malaysia
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
Subscribe
Powered by

Free Blogger Templates

BLOGGER

Add to Google

Add to My Yahoo!

Download
Neo

© 2006 Belajar Bahasa Jepun | Learn Japanese from the basic | Nihongo wo manabou Template by Isnaini Dot Com