Belajar Bahasa Jepun | Learn Japanese from the basic | Nihongo wo manabou

Start your Japanese knowledge from the most basic.

 
CBOX
GoogleAd
Google
Web www.hidet.blogspot.com
Flag Game
Amazon
Statistik
visitor stats
Banjir lagi
Friday, January 12, 2007
Assalamualaikum.

Hari ni kat berita, kasitau Johor banjir lagi. Dan kawan-kawan saya kasi tau, banyak tempat yang dah naik air. Kesian diorang. Lepas banjir, banjir lagi sekali. Hujan kat sini dah 3 hari berturut-turut. Berselang-seli renyai-renyai dan lebat. Semalam waktu balik kerja pon, air dah banyak kat atas jalan. Nasib baik masih boleh lalu.


Banjir - kousui

Kalau dulu-dulu, negeri pantai timur jek dilanda musim tengkujuh. Sekarang ni, dah banyak tempat kena. Dulu waktu raya puasa, negeri kat utara semenanjung. Sekarang, Sabah pon kena. Ntah lah ye...mungkin kah di sebabkan perubahan cuaca? Ataupon satu bencana kepada negara?

Wallahualam.

Quote of the day:
"There is a tide in the affairs of men which taken at the flood, leads on to fortune;
omitted, all the voyage of their life is bound in shallows and in miseries."
-William Shakespeare
posted by Abdul Hidier @ 12:01 PM  
3 Comments:
  • At 6:02 PM, Anonymous elaina06 said…

    mmg sedih kena banjir ni. umah akak kat Kota Tinggi yg x penah kena ni pun naik paras lutut. apapun ada hikmahnya. allah maha pengasih n penyayang. kalau x banjir x le cuci 1 rumah. tak le merasa camne org banjir susah nak makan. sume ni menginsafkan. mujur allah beri balasan kat dunia. kat akhirat lum tau. mungkin kita ni sering bangga punya perabot mewah, rumah besar, kereta besar lupa nak syukur. so banjir ni buatkan kita sama je...makan nasi kawah...baru padan muka. bagi yg lum kena banjir tu kena ingat...bersyukur dgn apa yg ada. jgn bangga diri, jgn lokek etc. hope sume org akan insaf ttg kealpaan diri. skadar ingatkan diri sendiri je.

     
  • At 6:02 PM, Anonymous elaina06 said…

    mmg sedih kena banjir ni. umah akak kat Kota Tinggi yg x penah kena ni pun naik paras lutut. apapun ada hikmahnya. allah maha pengasih n penyayang. kalau x banjir x le cuci 1 rumah. tak le merasa camne org banjir susah nak makan. sume ni menginsafkan. mujur allah beri balasan kat dunia. kat akhirat lum tau. mungkin kita ni sering bangga punya perabot mewah, rumah besar, kereta besar lupa nak syukur. so banjir ni buatkan kita sama je...makan nasi kawah...baru padan muka. bagi yg lum kena banjir tu kena ingat...bersyukur dgn apa yg ada. jgn bangga diri, jgn lokek etc. hope sume org akan insaf ttg kealpaan diri. skadar ingatkan diri sendiri je.

     
  • At 6:02 PM, Anonymous elaina06 said…

    mmg sedih kena banjir ni. umah akak kat Kota Tinggi yg x penah kena ni pun naik paras lutut. apapun ada hikmahnya. allah maha pengasih n penyayang. kalau x banjir x le cuci 1 rumah. tak le merasa camne org banjir susah nak makan. sume ni menginsafkan. mujur allah beri balasan kat dunia. kat akhirat lum tau. mungkin kita ni sering bangga punya perabot mewah, rumah besar, kereta besar lupa nak syukur. so banjir ni buatkan kita sama je...makan nasi kawah...baru padan muka. bagi yg lum kena banjir tu kena ingat...bersyukur dgn apa yg ada. jgn bangga diri, jgn lokek etc. hope sume org akan insaf ttg kealpaan diri. skadar ingatkan diri sendiri je.

     
Post a Comment
<< Home
 
Waktu Solat
About Me

Name: Abdul Hidier
Home: Kulai, Johor, Malaysia
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
Subscribe
Powered by

Free Blogger Templates

BLOGGER

Add to Google

Add to My Yahoo!

Download
Neo

© 2006 Belajar Bahasa Jepun | Learn Japanese from the basic | Nihongo wo manabou Template by Isnaini Dot Com