Belajar Bahasa Jepun | Learn Japanese from the basic | Nihongo wo manabou

Start your Japanese knowledge from the most basic.

 
CBOX
GoogleAd
Google
Web www.hidet.blogspot.com
Flag Game
Amazon
Statistik
visitor stats
Nak masuk syurga, tapi takut mati
Wednesday, February 13, 2008

Ore wa mada sinitakunai - I don't want to die yet. Aku belum mahu mati.

Hampir semua org, kalau kita tanya "nak masuk syurga ke tak?", mesti diorang akan jawab "nak". Tapi kalau ditanya, "berani mati x?" , mungkin sebilangan kecil sahaja yang berani mati. Tak ramai yang berani mati. Kalau nak masuk syurga, tapi tak nak mati, macam mana nak masuk syurga? Kena mati dulu baru boleh masuk syurga kan?

Itu lah realiti. Ramai yang impikan untuk menjadi masuk syurga, menjadi kaya, hidup senang. Namun, apa amalan yang dah kita buat untuk masuk syurga tu? Apa tindakan kita untuk jadi kaya? Apa usaha kita untuk hidup senang? Persoalan-persoalan tu boleh kita fikirkan dan jawab kepada diri sendiri dengan ikhlas.

Ala...jawab kat diri sendiri. buat apa nak tipu diri sendiri. Betul tak?
posted by Abdul Hidier @ 8:36 AM  
1 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
Waktu Solat
About Me

Name: Abdul Hidier
Home: Kulai, Johor, Malaysia
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
Subscribe
Powered by

Free Blogger Templates

BLOGGER

Add to Google

Add to My Yahoo!

Download
Neo

© 2006 Belajar Bahasa Jepun | Learn Japanese from the basic | Nihongo wo manabou Template by Isnaini Dot Com