Belajar Bahasa Jepun | Learn Japanese from the basic | Nihongo wo manabou

Start your Japanese knowledge from the most basic.

 
CBOX
GoogleAd
Google
Web www.hidet.blogspot.com
Flag Game
Amazon
Statistik
visitor stats
Komik
Thursday, August 17, 2006
Assalamualaikum.

Di Malaysia, kita boleh dapat banyak komik Jepun dialih bahasa ke Bahasa Melayu.
Saya pon suka jugak membaca. Sampai pernah tuan kedai buku pelik sebab saya dan
isteri beli buku Doraemon.
Tuan kedai tanya, "Beli untuk anak ke?". Saya jawab,"Tak, untuk kami berdua lah".

Bila sebut pasal komik ni, banyak komik & animasi Jepun yang saya minat.
Antaranya adalah Dragon Ball, Onepiece (Budak Getah), Slamdunk, Doraemon
dan Shincyan (Adik Pintar). [Sekadar menyebut beberapa komik].

Lagu-lagu Jepun juga saya minat.
(Dengar sahaja, menyanyi tak mampu - suara terlalu sedap)
Tidak susah untuk menyanyi lagu Jepun ini kerana sebutan Jepun
hanya memerlukan huruf vokal diakhirnya.
Nanti kalau ada dengar lagu Jepun, cuba lah ikut..
ang ang ang, tottemo dai suki, doraemonnnn...........

Erm..apa yang saya nak cerita ni? Komik lah, lagu lah..ish..
Sebenarnya saya akan bercuti panjang mulai esok.
Balik kampung urusan perkahwinan adik saya.
Bukan Siti sahaja ye yang akan berkahwin bulan ni.

Semoga berjumpa lagi di lain hari.

Wassalam.
posted by Abdul Hidier @ 6:00 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
Waktu Solat
About Me

Name: Abdul Hidier
Home: Kulai, Johor, Malaysia
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
Subscribe
Powered by

Free Blogger Templates

BLOGGER

Add to Google

Add to My Yahoo!

Download
Neo

© 2006 Belajar Bahasa Jepun | Learn Japanese from the basic | Nihongo wo manabou Template by Isnaini Dot Com